Thursday, June 9, 2011

Hijrah

there's something that i want to for this semester..i think it is important for me to make it be..i dont know how to say..but.there's something that must be change for..a new born of Nadiah Che Mansor...i must...you must nadiah..please make some of changing in yourself...you can do it.thats what i'm always thinking about for 2-3 days ago.....

..semester baru...so..aku mesti berubah..kalau boleh x nak lagi selalu marah2..orang cakap nanti cepat tua..kena banyak sabar..yang paling penting ialah aku nak lebih dekatkan diri dengan Allah...apa yang aku sedar sejak keluar dari sekolah menengah setahun yang lalu...banyak benda yang aku tinggalkan...hubungan dengan Allah makin renggang..Alhamdulillah..pelbagai dugaan dan masalah yang melanda awal semester 3 ini membuatkan aku tersentak seketika dan kembali merenung diri aku...dan bertitik tolak daripada masalah yang dihadapi seorang diri, jauh dari keluaraga..membuatkan diri aku dekat dengan Allah..hmm...ada hikmahnya ujian yang Allah berikan...bertitik tolak daripada masalah ini juga membuatkan aku kembali membuat sesuatu yang agak lama aku tinggalkan...baca maksurat...tenang hati bila baca maksurat...first time baca(it force me to tears)...usia yang sudah mencecah 19 tahun..aku kembali terfikir akan perjalanan hidup aku selama ini..tahun depan usia akan berpangkal 2 dhadapan...kadang2 aku terfikir kalaulah aku sentiasa menjadi kanak-kanak..alangkah bahagianya diri ini...x perlu fikir apa-apa...aku resah,risau,keliru dan entah apa perasaan nya bila fikir perkara yang akan dihadapi bila usia kita makin meningkat..menghadapi alam pekerjaan..alam rumah tangga(paling risau)..alam berkeluarga...kalau time kecik2 dulu..x kena fikir apa pon..makan,minum..apa sajalah..suma mak ayah yang sediakan...sampai mandi pon mak masih mandikan...(bahagia hidup)...

p/s:2-3 ari ni asyik jumpak dia j...adoii..hati pula berdegup2...he3

No comments:

Post a Comment